SMTP mail relay service hos Eniig Fiber A/S

Seneste opdatering 1. juni 2018:

For 3 månder siden varslede Eniig, at vi ser os nødsaget til at stoppe med at udbyde smtp service, da det er vokset i kompleksitet som ansvarsområde, og trenden er, at specialiserede virksomheder nu udbyder smtp service.
Vi kontaktede alle de kunder, vi kunne se som brugere af vores smtp servere. Brevene kan findes nedenfor.
Eniig indgik aftale med SMTP.dk, som netop ikke laver andet end at tilbyde smtp service. Aftalen var, at Eniig kunder kunne oprette sig på SMTP.dk og få gratis SMTP service frem til 31 maj 2018. Herefter skal man over på et af SMTP.dk standard produkter. SMTP.dk giver den første måned gratis.

I går udløb den gratis periode. Alle kunder skal nu være SMTP.dk kunder for fortsat at kunne bruge smtp.dk. Ved tilmelding til SMTP.dk produkter får man 30 dage ekstra uden beregning. Spørgsmål vedr. smtp service hos SMTP.dk skal ske til SMTP.dk direkte.

Eniig Fibers smtp server vil blive taget helt ud af drift i løbet af juni måned.



Opdateret 1. marts 2018.

De seneste ugers gennemgang af vore SMTP løsning og de aktuelle markedskrav, som der er til SMTP løsninger viser, at det ikke vil være rigtigt af os at fortsætte med at tilbyde vores kunder denne service. Det vil kræve en forretning, der har det som fokus, og det har mange internetudbydere ikke længere, heller ikke Eniig. Vi skal derfor meddele, at vi hos Eniig Fiber A/S stopper driften af vores SMTP mail relay server den 31. maj 2018. Fra denne dato vil vi således ikke længere tilbyde SMTP mail relay service til dig som kunde.

Dette er sendt til alle vores kunder med brev, som er blevet omdelt i uge 9. Du kan læse hele brevet her

Vi er i gang med at forbedre vores SMTP mail relay service over for vores erhvervskunder. Det sker efter enkelte af vores kunder har oplevet, at nogle mails blev fanget i modtagerens spamfilter. Der er derfor behov for, at vi får opdateret vores SMTP service til vores kunder hurtigst muligt.

Vores kunder modtager i uge 7, 2018 et brev, hvor vi orienterer om problemet, og hvad vi gør for at afhjælpe det. Brevet kan ses her

I takt med at vi får kontaktet vores kunder, og deres mail administrator modtager materiale fra SMTP.dk, opdaterer vi indholdet her på side.

Der kommer en mail fra SMTP.dk med alle oplysninger, der skal bruges til logon.

Se et eksempel på velkomst mail her 
Se et eksempel på mail med logon oplysninger her.


Nederst har vi samlet en række typiske spørgsmål og deres svar. De bliver løbende opdateret.
Top