Skift elleverandør - Så let er det
Mange synes, at det er en uoverskuelig opgave at skifte elleverandør, men det behøver det ikke at være. Her gennemgår vi, hvordan du gør, så du er godt klædt på.


Skift elleverandør - Ved flytning til ny adresse
Du skal sørge for at melde flytning til din elleverandør. En flytning er samtidig en oplagt mulighed for at skifte leverandør, da der alligevel skal laves en opgørelse. Hvis du flytter til en ny adresse og ønsker el fra Eniig, skal du gøre det via vores Meld flytning-side.
Her vil du blive bedt om at vælge mellem:
- Jeg fraflytter min gamle adresse og ønsker at tilmelde min nye adresse hos Eniig
- Jeg flytter til en ny adresse og vil gerne tilmelde den hos Eniig
Du skal vælge ”Jeg flytter til en ny adresse og vil gerne tilmelde den hos Eniig”. Derefter skal du give os nogle oplysninger.
Skift elleverandør - På nuværende adresse
Hvis du vil have Eniig som elleverandør på din nuværende adresse, skal du bruge vores bestillingsside til at skifte. Her skal du indtaste din adresse og dit elforbrug, så vi kan beregne en pris til dig. Dernæst vælger du det elprodukt, der passer dig bedst. Hvis du har brug for at læse mere om produkterne, inden du skifter leverandør, kan du orientere dig via denne produktoversigt. Når du har valgt produkt, skal du indtaste dine personlige oplysninger for at kunne bestille.


Det skal du bruge, inden du går i gang
Når du skal skifte elleverandør, er det en god ide at have disse oplysninger parat vedr. den adresse, du ønsker at lave en elaftale på:
- Adresse
- Aftagenummer. Du skal kun bruge det, hvis vi ikke kan finde adressen i vores system. Du finder aftagenummeret på din elregning. Hvis der er tale om, at vi ikke kan finde en ny adresse, du flytter til, har du naturligvis ikke modtaget en regning med et aftagenummer endnu. I så fald beder vi dig om at kontakte kundeservice på 7015 1610.
- Startdato. Hvis du skifter elleverandør i forbindelse med en flytning, er det typisk den dag, du flytter ind. Hvis du skal ikke skal flytte, vælger du blot den dato, der passer dig bedst. Husk blot at sikre, at du ikke har en bindingsperiode ved dit nuværende elselskab.
- Aflæsning af elmåleren på den adresse, aftalen skal være. Det er ikke obligatorisk, men det er en god idé for at sikre, at du kun betaler for dit eget forbrug.
- Dit årlige elforbrug. Tallet bruger vi til at beregne en pris til dig. Hvis ikke du kender det, er der ingen grund til at bekymre dig. Vi har lavet en forbrugsberegner til dig, så du nemt og hurtigt kan regne ud, hvor meget el der ca. bliver brugt i din husstand.
FAQ om bestilling af el
En alternativ faktureringsadresse skal angives, hvis du bestiller el til én adresse og vil have regningen sendt til en anden adresse. Fx hvis du bestiller el til et sommerhus, men vil have regningen sendt til din private adresse.
Hvis du er i tvivl om, hvilket elprodukt der passer bedst til dig, er det en god ide at tænke over, hvad der er vigtigt for dig i din hverdag.
Hvis du har et meget stramt budget, kan det være en fordel med FastPris, da du på denne måde kan regne ud præcis, hvor meget du skal sætte til side hver måned.
Hvis du bare gerne vil have ”det almindelige”, er PuljeEl vores standardprodukt og også det mest populære.
Hvis du gerne vil spare lidt ekstra de første måneder af din elaftale, er vores IntroEl et meget billigt produkt. Med IntroEl overgår du automatisk til PuljeEl efter seks måneder, så det er vigtigt at huske, at det ikke er en vedvarende aftale.
De fleste, der bor i nyere huse eller i lejligheder, har ikke elvarme. Elvarme er typisk noget, der bliver brugt i sommerhuse. Som udgangspunkt er der tale om elvarme, hvis du kan se, at der er ledninger i dine radiatorer. Hvis der løber rør til dine radiatorer, har du nok fjernvarme eller gasvarme.
Afhængigt af dit forbrugsmønster vil du som kunde blive placeret i en gruppe med andre kunder med et lignende forbrug. Alle inden for denne gruppe bliver tilbudt den samme elpris. Forskellige forbrugsgrupper bliver tilbudt forskellige priser, afhængigt af priserne på elbørsen.
Hvis du allerede er kunde og blot vil flytte din nuværende elaftale med til din nye adresse, skal du gå til vores Meld flytning side og vælge punktet ”Jeg flytter fra min gamle adresse og ønsker at tilmelde min nye adresse hos Eniig”.
Det er den rene elpris, du ser ved produktet, og den udgør kun en lille del af den samlede pris på din regning. Størstedelen af beløbet består af skatter og afgifter til staten. Her kan du se mere om, hvordan vi sammensætter din pris.
Elmarkedet ændrer sig hele tiden, og derfor gør priserne det også. Du kan sammenligne det med at købe et par bukser i butikken, og at butikken dagen efter sælger de samme bukser til en anden pris.
Du kan se, hvilken elaftale du har, på din kontrakt eller på Mit Eniig, hvis du er kunde ved Eniig.
Hvis ikke du har aftagenummeret på adressen, bliver du nødt til at ringe til kundeservice på 70 15 16 70. Så hjælper de dig med at skifte elleverandør.
Har du spørgsmål?
Vores kundeservice står klar til at hjælpe dig
Ring 7015 1670 |
