Jeg har problemer med TV
Her på siden har vi samlet alle ofte stillede spørgmål om TV samt vores vejledninger. Nedenfor kan
du finde vores underkategorier, så du hurtigt kan komme frem til løsningen af dit problem.
Jeg har problemer med TV via boks Jeg har problemer med kabel-TV Jeg har problemer med Web TV og streamingtjenester
Jeg har problemer med TV via boks
Her på siden kan du finde ofte stillede spørgmål om TV via boks samt vores vejledninger.
Har du brug for hjælp til at tilslutte dit TV?
For at tilslutte dit TV, skal der være forbindelse fra din router til din TV-boks. Afhængig af dit abonnement er der forskellige muligheder for tilslutning. Se mere om dette til højre.
Sort skærm eller pixelering?
Har du udfordringer med at dit TV pixelerer eller har sort skærm, kan du genstarte TV-boksen ved at tage den ud af stikkontakten og tænde den igen efter 10 sekunder.
Herudover finder du her på siden hjælp til at finde masterpinkode eller betalingspinkode, samt hjælp til brug af Cloud Record og nabolandskanaler.
Find hjælp i vores vejledninger og supportfilm om TV med boks
Jeg har problemer med TV via kabel
Her kan du finde ofte stillede spørgmål om TV via kabel samt vores vejledninger.
Hvordan får du TV-signalet på fjernsynet?
Du skal trække et antennekabel (coaxkabel) fra fiberboksen til dine TV-apparater. Herefter skal du lave en automatisk kanalsøgning på fjernsynet. Hvis den automatiske kanalsøgning ikke giver resultat, skal du indtaste netværksID, startfrekvens, symbolrate og modulation. Du kan finde hjælp i vores ofte stillede spørgsmål til højre eller i vores vejledninger længere nede på siden.
Undertekster på udenlandske kanaler?
Nogle udenlandske kanaler giver mulighed for danske undertekster. Kommer de ikke frem på dit TV? Som udgangspunkt kommer underteksterne frem automatisk på de norske og tyske kanaler, men på de svenske skal du ind på tekst-tv for at få dem frem. I vores ofte stillede spørgsmål kan du finde vejledning til de enkelte kanaler.
Flimmer og pixelering?
Hvis du oplever pixeleringer, flimmer eller pludselig manglende kanaler, kan du få hjælp via vores ofte stillede spørgsmål.
Find hjælp i vores vejledninger om TV via kabel
Jeg har problemer med Web TV eller Streamingstjenester
Her kan du finde ofte stillede spørgmål om Web TV og Streamingstjenester via kabel samt vores vejledninger.
Waoo Web TV
Hvis du har TV fra Eniig, så har du som udgangspunkt også adgang til Waoo Web TV.
Du kan benytte 5 enheder men max 2 enheder samtidigt. Du kan læse mere om Waoo Web TV her
For at få adgang til Waoo Web TV skal du oprette dig på hjemmesiden Waoo.tv. For at oprette dig har du brug for en engangskode, se mere om denne nedenfor.
Viaplay
I nogle tilfælde er Viaplay inkluderet i dit abonnement. Du kan benytte 4 enheder, men kun 2 enheder samtidigt.
For at få adgang til Viaplay, skal du opretter dig på signup.viaplay.dk, For at oprette dig har du brug for en engangskode, se mere om denne nedenfor.
Engangskode
Både til Waoo Web TV og Viaplay skal der benyttes en engangskode. Denne kode har du modtaget via en mail, men du kan også finde den på din TV boks eller på Mit Eniig.